تبلیغات
Code center
صفحه نخست پروفایل طراح کد تماس با ما پشتیبانی آنلاین
علمى
یونیسف

وبسایت علمی حامی یونیسف

UNICEF Logo

unicef_logo_farsi

آخرین مطالب

» معرفة و نکرة ( شنبه 9 اردیبهشت 1396 )
» تاثیر شیر در بدنسازی ( چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396 )
» طرز تهیه و ساخت مکمل خانگی ( چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396 )
» رئیس علی دلواری ( سه شنبه 8 تیر 1395 )
» دیدن عدد پی با 4 میلیون رقم اعشار آن در یک تصویر! ( پنجشنبه 24 دی 1394 )
» روز چطور 24 ساعت شد ؟ ( پنجشنبه 24 دی 1394 )
» فرم پیش خرید بسته آموزش دبیره ها و آموزه های پارسی باستان ( چهارشنبه 28 مرداد 1394 )
» حمایت وبسایت علمی از یونیسف ( سه شنبه 27 مرداد 1394 )
» unicef یونیسف ( دوشنبه 12 مرداد 1394 )
» دانلود نسخه هک شده بازی کلش آو کلنز ( شنبه 3 مرداد 1394 )
» جهش در ژن USP9Xو اختلال در کار سلول های طبیعی مغز ( چهارشنبه 31 تیر 1394 )
» داروهای خانگی برای خلط ( یکشنبه 31 خرداد 1394 )
» آیا ابن‌سینا را هم هپلی‌ هپو کردند؟ ( شنبه 30 خرداد 1394 )
» نخستین CD تاریخ ( شنبه 30 خرداد 1394 )
» لباس های محلی اقوام ایرانی ( شنبه 30 خرداد 1394 )
» لباس زنان در ایران 2 ( شنبه 30 خرداد 1394 )
» لباس زنان در ایران 1 ( شنبه 30 خرداد 1394 )
» تاریخچه عکاسی و اختراع کداک ( شنبه 30 خرداد 1394 )
» انتخاب رنگ ( شنبه 30 خرداد 1394 )
» دایره رنگ ( شنبه 30 خرداد 1394 )
» آزمون تعیین سطح انگلیسی ( جمعه 29 خرداد 1394 )
» آداب و رسوم جشن سده ( پنجشنبه 9 بهمن 1393 )
» تاریخچه کامل نوروز ( پنجشنبه 9 بهمن 1393 )
» تولید ابریشم از پیش رنگ شده توسط کرم‌ها! ( پنجشنبه 9 بهمن 1393 )
» شبیه‌ساز تولد، متخصصان مامایی را در طول زایمان همراهی می‌کند ( پنجشنبه 9 بهمن 1393 )
» نانوذرات این بار به کمک بیماران قلبی می‌آین ( پنجشنبه 9 بهمن 1393 )
» دستگاه کوچکی که می‌تواند تنظیم‌کننده‌ی ضربان قلب را از طریق ضربان قلب شارژ کند ( پنجشنبه 9 بهمن 1393 )
» دنیای خارق‌العاده حشرات ( پنجشنبه 9 بهمن 1393 )
» آیا تکامل انسان سرانجام متوقف شده است؟ ( پنجشنبه 9 بهمن 1393 )
» شکوه، سقف و دیگر هیچ ( پنجشنبه 9 بهمن 1393 )

آمار بازدید

کل بازدید ها :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل مطالب :
آخرین بروز رسانی :

زیر شاخه های علمی


اخبار علمی


وقت فوتبال


تبلیغات متنی

HELLO.WELCOME TO MY WEB MY NAME IS MEHRDAD ZANGENEH I LOVE YOU!!!

.

علمی
درباره ما


علمی سایتی با مطالب علمی متنوع و جالب برای همه ی سنیس
ایجاد کننده علمی :مهرداد زنگنه

به سایت علمی خوش آمدید


  • تاریخ ارسال : چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396, 11:33 قبل از ظهر
Image result for ‫لیوان شیر و سویا‬‎

شیر بخشی از رژیم غذایی انسان است اما در دنیای ورزش و بدنسازی گاهی اوقات غیر قابل قبول است؛ یک دلیل عمده آن این است که در سال‌های اخیر گفته شد شیر به دلیل چرب بودن باعث چاقی می‌شود؛ در صورتی که اگر شیر حاوی چربی است اما مصرف معقول آن موجب چاقی نمی‌شود و حتی برای بدن مفید است؛ شیر کم چرب همان مزایای شیر پر چرب را دارد با این تفاوت که چربی کمتری دارد و مطالعات انجام شده تاکید در خوردن این ماده مغذی دارند زیرا باعث رشد و قوی شدن عضلات می‌شود و چربی‌ها را می‌سوزاند.

مطالعات متعدد دانشمندان در قبل نشان داده‌اند با توجه به نوع پروتئین شیر ورزشکاران پس از تمرین باید حتما شیر بخورند زیرا پروتئین جذب می‌شود و به سرعت تولید عضلات برآمده می‌کند؛ شیر دارای پروتئین با کیفیت بالا، ویتامین‌ها، کازئین، آب پنیر، لوسین یک اسید آمینه ومواد معدنی ضروری است که در سلامت انسان اثر می‌گذارد و تمام این مواد در عضله سازی نیز کمک می‌کنند.

آب پنیر سرم یا قسمت مایع شیر است؛ زمانی که شیر بریده می‌شود به دو بخش مایع و تکه‌های جامد تبدیل می‌شود که به اصطلاح همان آب ماست و یا پنیر می‌گویند و دارای بسیاری از گروه مواد آلی است؛ مواد معدنی و همچنین بسیاری از ویتامین‌های گروه B، انواع اسیدها، اسید لاکتیک و برخی پروتئین‌ها در این ماده وجود دارد.

ماده‌ای با چنین خواص درمانی کمتر در طبیعت یافت می‌شود؛ و این املاح به قدری برای برخی از افراد نیازمند مانند سالمندان حیاتی است که با مصرف آن بسیاری از مشکلات و بیماری‌های آن‌ها برطرف خواهد شد.

خواص درمانی این ماده عبارت است از:

هضم غذا، یبوست، کاهش دهنده وزن، از بین برنده سلولیت، پایین آورنده چربی خون، تنظیم کننده قند خون، تنظیم کننده فشار خون بالا، بهترین مکمل غذایی برای ورزشکاران و سالمندان، رشد و تقویت استخوان ، تقویت سیستم ایمنی بدن دفع سنگ کلیه، دفع سنگ صفرا و درمانگر تورم مفاصل دست و پا است.

بنابراین مصرف شیر بعد از ورزش نه تنها ضرر ندارد بلکه عضله سازی هم میکند بخصوص اگر مخلوط شیر و سویا باشد؛ این یک درمان معجزه آسا نیست اما یک ماده غذایی طبیعی، ارزان و بی خطر است و به راحتی در دسترس است.

در تحقیقاتی دیگری که قبلاً انجام گرفته بود محققان دانشگاه مک مستر دریافتند پروتئین شیر برای عضله سازی موثر است و این مطالعات در مجله تغذیه آمریکایی به چاپ رسیده بود.

ساراویلکینسون مدیر این تحقیقات گفته بود: شواهد نشان داده‌اند که شیر از نوشیدنی سویا بهتر است و نوع پروتئین‌هایی که در شیر وجود دارد بیشتر به رشد ماهیچه‌ها کمک می‌کند اما تحقیقات جدید محققان دانشگاه تگزاس با دو تحقیقات قبل کمی متفاوت است و با آزمایشاتی که انجام داده‌اند به نتایج دیگری رسیده‌اند.

محققان دانشگاه تگزاس به تازگی آزمایشاتی روی ورزشکاران آماتور بین سنین 19 تا 30 سال انجام دادند؛ این آزمایشات در دو مرحله انجام شد.

در این آزمایشات گروهی مخلوط شیر و سویا و گروه دیگر شیر را به تنهایی خوردند؛ نتایج نشان دادند مخلوط شیر و سویا دارای دو مزیت است: افزایش اسیدهای آمینه که جذب بدن می‌شوند و برای رشد عضلات مهم است و در همان زمان مانع تنزل پروتئین‌های عضله می‌شود که به نفع عضله و بازیافت آن است.

اما توجه داشته باشید بافت عضله قبل از ورزش و 5 ساعت پس از ورزش صورت می‌گیرد و می‌توان یک لیوان شیر و سویا قبل از ورزش و یک لیوان پس از ورزش نوشید.



ادامه مطلب
تبلیغات

<
علمی
علمی
علمی